keskiviikko 7. heinäkuuta 2010

I wanna be a billionaire, so freaking bad, buy all of the things I've never had..

Huh huh. Melekosta menoa ollut tässä. Ja ulkona on joku +40C astetta kuumuutta, öisinkin +30C . Onneksi on sisällä ilmastoinnit täysillä, että voi viilentyä jossain. Oon vähän kuullut, että siellä Suomen intiaanikesässä porukka paistuu, ei väliä onko sisällä vai ulkona. Että osaa nämä amjerikkalaiset jottain sentään!

Viime viikolla käytiin lasten kanssa vähän lasersotimassa ja hengailtiin kotona. Perjantaina hostmom oli kotosalla myös ja ne meni Aan kanssa fillaroimaan mutta C ei yllättäen halunnut, nin mehän pelailtiin sitten korista tuossa pihalla. Tosin käytiin sitten kaikki yhdes koos yhdessä skeittiparkissa, kun C on vähän hinkunut sinne. Siellä tuo poikaparka kaatui ja kaatui ja kaatui, mutta sinnikkäästi vaan nousi ylös ja lähti kaatumaan uudestaan. Kun siis se osaa kyllä skeittailla ihan hienosti, potkia ja käännellä sitä lautaa. Mutta ne rampit oli vähän uusi juttu. Hostmom varasi sille samalla reissulla oppitunnin, joka harmi vain oli maanantaina, eli mä en päässy hengailemaan enempää siellä skeittareiden keskuudessa. Vielä jonain päivänä.. (vaikka ne oli kyllä aikalailla pikkupoikia, mutta ne opettajat siellä ei..dumppidum!)

Sitten hostmom kävi heittämässä mut metrolle, ettei tarvinnut jättää mun autoa parkkihalliin koko vkonlopuksi. Metroilin DChen ja hyppäsin NYCiin menevään bussiin. Bussihan oli tietty myöhässä, joten saavuin Omenaan joskus varmaan puoli yhden aikoja yöllä. Treffasin tytöt sitten Times Squarella ja lähdettiin hotellille. Tyttäret siis oli saapuneet NYCiin jo torstaina ja päät pyörryksissä siellä hengailtiin. Hotelli oli Brooklynissa, huudeil, kiinalaiskorttelissa vielä, semmonen siisti pienehkö mesta. Huone oli kanssa kiva, ängettiin kaikki kolme samaan king size-petiin unille, silleen tyylillä poikittain piti makoilla :D Ja hullu ilmastointilaite meinas välillä palelluttaa ja välillä sulattaa. Huh.

Lauantaina mentiin sitten pyörimään pitkin Brooklyniä. Oli kuumaa ja niiiiin siistiä. Käytettiin paikallisia metroja, junia ja hengattiin muutenkin siellä missä ei ole turisteja. Käytiin toki myös illasta sitten vielä Manhattanillakin pyörähtämässä ja vähän shoppaamassa. Sunnuntaina tosiaan sitten oli vuorossa Brooklyn Music Festival'sit ja backstage. Siellä artistien joukossa hengailtiin, katoksen alla pakoilimme polttavaa aurinkoa ja juotiin ylihintaista vettä. Mutta oli ihan täydellistä; reggae vaan soi ja jammailtiin siellä jamaicalaisten kanssa! Jtn mulle tuntemattomia nimiäkin joo, ja sit hei Shaggy! Just se jäbä jolla on tämä Angel -biisi. Melko legendaarista, sanoisin. Missattiin sitten kokonaan B.O.B:n keikka, koska piti kiiruhtaa takaisin hotlalle hakemaan matkatavarat ja siitä sitten Penn Stationille ja DChen menevään bussiin. Mutta oli suhteellisen magea tapa viettää amerikkalaisten itsenäisyyspäivää, paossa hulluilta patriooteilta ja tähtiraitalipuilta.

Shaggy (lavan takaa on vähän hankala ottaa kuvia, kröhöm..)

Yö meni rattoisasti ja huonosti nukkuen siinä bussissa, perillä oltiin joskus kuudelta aamulla. Saija poimi meidän kyytiin ja heitti tänne meille. Vähän nukuttiin lisää ja lähdettiin tsekkaamaan nämä meitsin ympyrät täältä. Piknikillä kävimmä puistossa muun muassa ja sitten lisää shoppausta. Tytöt oli ihan liekeissä, kun ne näki miten montaa eri makua Ben&Jerry's:stä täällä on! Piti myös vähän maistella..
Tiistaina meitsi oli sitten taas töissä. Kivasti aamulla puoli seitsemältä nousin kun A piti jälleen viedä uimatreeneihin. Sitten oltiinkin melkolailla kotona koko päivä, koska ulkona oli taas niin kuuma ettei siellä hirveesti kehnnut hengailla. Tytöt tosin otti tuolla aurinkoa, Garykin töistä tullessaan vaan ihmetteli että "ihanko oikeesti ne on olleet tuolla pihalla koko päivän?!" Oltiin myös vesisotaa, joka viilentää aina niin kivasti sekä tunteita että muutakin olotilaa. Ja meillähän ei riittänyt vesipyssyjä kaikille osanottajille, mutta siis vesiletkullakin saa kaverin ihan hyvin kasteltua... Illalla sitten tyttäret halusi mennä tekemään vähän lisää löytöjä tuolta kultaisesta outlet-ostarista, ja sinnehän mentiin. Sitten käsittämätöntä käkättelyä taas täällä kellarissa.

Tänään sitten meikäläinen on ajanut niin lasta uimaan kuin koiraakin trimmattavaks. Vaikka miten on autossa A/C, niin sullaa sinne silti. Tytöt pakkasi kaikki uudet sneakersinsä laukkuihinsa ja vein ne sitten suuntaohjeiden kera metrolle. Oli ne bussiin löytäneet ja matkaavat takaisin NYCiin. Meitsi tässä vähän on nyt arponut, josko jaksais lähtä salille. Vähän löysä olo tuon lämmön takia. Vaikka oonkin laiskotellut liian monta päivää. Tosin tuli kyllä käveltyä siellä NYCssä. Ja ois vähän univelkaa. Ja seliseliseli..

Oli ihan älyttömän ihanaa, kun sain vieraita. Tytöt on kyllä jtn ihan loistavuutta ja oli ylihauskaa. Nyt vaan haluisin äkkiä takas Suomeen näkemään kaikkia muitakin ihania! Josta puheenollen, postisetä toi järjestöltä kirjeen mun paluulennoista! Pitäs valita vko, mille mielellään sen haluaisin. Että jos haluan vähän reissata sitten 13.kuukaudella, niin sen mukaan toivoa sitä lentopvämäärää. Eli nyt alkaa ankara säästäminen (tai no heti Havajin jälkeen..), että voin kävästä kattomassa länsirannikolla vähän skeittareita...