keskiviikko 23. joulukuuta 2009

like a riot, like a riot oh! not easily offended, know how to let it go..

Dih. Ihanaa joulunodotusta oli eilen, kun tuo rakas autoni päätti hyytyä. Motarin rampille. Tai semmoselle kaistalle, mistä liitytään moottoritielle. Vissiin ylikuumeni, vilkutteli jottain valoja ja savua vaan nousi konepellin alta! Onneksi sain auton pysäytettyä siihen tienviereen ja eikun hätävilikut päälle. Hostmom onneksi maksaa semmosesta niinkön "autoliiton tiepalvelusta", minne voi soittaa jos tulee tienpäällä hätä ja pula. Eikun puhelua sinne ja oottelemaan hinausautoa. C oli mulla kyydissä, kun oltiin tulossa lääkäriltä, ja pysyi onneksi ihan tyynenä kun sai pelailla DS:ää. Mentiin sitten sen hinausmiehen kyydissä Saturnin huoltoliikkeelle, jossa hostporukat oli meitä vastassa. Minun pikkunen Samppa-saturn jäi sinne liikkeelle vähän hoidettavaksi, jtn öljyvuotoja siinä on vissiin kanssa, en minä tiiä noista.

Että hyvin mukava pvä oli joo sekin. Onneksi oon edes sen verran äitiä kuunnellut, kun se mulle ajokorttia opetti, että jos alkaa moottorivalot vilikkua, nin auto seis. Kai. Nyt oon sitten autottomana ties minkä aikaa. Kiva just tälleen kun olis vapaata nyt joulunmaita. Joulumieltä konsanaan.

Lapset on nyt ollut koko viikon kotona, kun eihän sitä kouluun voi mennä kun lunta on maassa. Ei mitenkään. Tosin käytiin kyllä pulkkamäessä. Ja tänään mennään kanssa, kun Saija tulee kekaransa kanssa meille leikkirehveille. Playdate.

Huomennahan se ois jouluaattokin. Tosin tässä maassa joulua juhlitaan 25.pvä. Pukki käy yöllä heivaamassa lahjat kuusen alle ja syömässä ne keksit mitä sille lapset jättää. Meillä on sillon myös semmonen mukava joulupäivällinen; Saija ja yksi saksalainen auppari, Peggy ja sen poikaystävä tulee meille syömään. Ja Miima ilmeisesti myös. Tarjolla lienee sekä kalakkunaa että kinkkuva, ja sitten mää teen jottain suomalaista, samoin Saija, ja sitten Peggy tuonee mukanaan jotain saksalaista joulusettiä. Alunperin lasten piti olla isällään joulupvästä about vuodenvaihteeseen, mutta suunnitelmiin tuli yllättäen taas muutoksia. Ainakin siis minun viimesimpien tietojen mukaan lapset onkin meillä. Ehkä. Jännityksellä aina odotella..

Ei kommentteja: